Skip to main content
OpenConf

Cijeli program »

Scratch - programiranje na zabavan način

2. verzija
View File
pdf
1.2MB
Prezentacija
View File
pptx
2.6MB

Programiranje je način razmišljanja. Cilj uvođenja programiranja u osnovnoj školi od prvog razreda tj. najranije dobi nije stvoriti isključivo buduće IT-ovce odnosno programere. No važno je djecu podučavati problemskom razmišljanju odnosno vještinama rješavanja problema. Scratch je zajednica koja svim učenicima približava programiranje zbog jednostavnosti sučelja. Također izaziva pozitivne emocije toliko važne za uspjeh procesa učenja zbog atraktivnosti koju nudi mogućnošću biranja likova, pozadina, zvukova i ostalim elementima. Učenici petih razreda stoga su s lakoćom ovladali početne korake programiranja te s velikom intrizičnom motivacijom pristupili izradi vlastitih računalnih igara i ostalih aplikacija. Scratch je sučelje koje igrifikacijom učenicima približava ono što je većini odbojno te time povećava mogućnost ovladavanja tako važne vještine problemskog načina razmišljanja.

Autor(i):

Mirena Maljković    
OŠ Rapska (Zagreb), OŠ Jure Kaštelana (Zagreb)
Hrvatska

• Magistar primarne edukacije s pojačanom informatikom - Učiteljski fakultet u Zagrebu (2007.); tema diplomskog rada - „Virtualni razred“
• Od 2007. zaposlena kao učiteljica informatike u OŠ Rapska u Zagrebu
• Od 2014. dodatno zaposlena kao učiteljica informatike u OŠ Jure Kaštelana u Zagrebu
• Tijekom studija i rada kao učiteljica informatike stekla sljedeće certifikate:
- Osnove korištenja obrazovnih trendova i digitalnih alata u nastavi (CARNet, MOOC – u sklopu Inspiring Science Education projekta)
- Napredna primjena obrazovnih trendova i digitalnih alata u nastavi (CARNet, MOOC – u sklopu Inspiring Science Education projekta)
- Osnove poznavanja Moodle platforme (CARNet MOOC)
- ECDL Osnovni
- ECDL Advanced
- Ispitivač za ECDL certifikate
• Istraživanje na temu Virtualni razred u razrednoj nastavi izrađen na platformi WebCT uobličeno u članak pod nazivom „How Pupils Learn in Virtual and Tradional Classroom in Primary Education" objavljen u zborniku konferencije ECNSI 2010
• Sudjelovanje na CARNet User Conference 2014.
• Inspiring Science Education Conference, Athens 2016 – samostalni članak pod nazivom „Gaining Media Literacy by Utilizing Web 2.0 Tools in Primary School IT Education”
• Kao učiteljica informatike redovno s učenicima provodi projektnu nastavu, uvodeći pritom nove informatičke alate u nastavni proces

Mario Dumančić    
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Hrvatska

Mario Dumančić
• završio Pedagošku školu u Pakracu (1987.)
• diplomirao pedagogogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1994.)
• magistrirao pod naslovom “Primjena učenja na daljinu na primjeru provedbe zakona o Sprječavanju pranja novca” (2000.) na Fakultetu Organizacije i Informatike u Varaždinu.
• disertaciju pod naslovom “Razvoj analitičkog modela cjeloživotnog obrazovanja na daljinu” (2008.) obranio na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
• 1994.-1998. voditelj Pedagoške službe u Vladimiru Nazoru za organizirani odmor djece i mladeži Grada Zagreba
• 1998.-2001. voditelj Informatičke službe u Financijskoj Policiji RH
• od 2001. profesor na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.
• obavljao dužnost predstojnika Odsjeka za izobrazbu odgajatelja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu od ak. godine 2013.-2016.
• obavlja dužnost predstojnika Katedre za informacijske znanosti Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu od ak. godine 2015.
• sudjelovao na međunarodnim konferencijama u Italiji, Njemačkoj, Srbiji, Rumunjskoj, Bosni i Hercegovini, Albaniji i Sloveniji.
• autor i koautor je 1 udžbenika i 4 skripta. Objavio je 40 znanstvenih radova.
• član je uredništva časopisa Croatian Journal of Education.
• od 2016. izabran u znanstveno-nastavno zvanje izvarednoga profesora
Na Sveučilištu u Zagrebu je izvodio nastavu iz kolegija Programiranje elektroničkih nastavnih materijala, Metodike informatike, Napredno korištenje računala i interneta, Osnove informatike.

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2015 Zakon Group LLC