Cijeli program »
2. verzija
pdf 460KB | Prezentacija
pptx 17.7MB |
Kao što je to slučaj u velikom broju znanstvenih područja, većina istraživanja u području e-obrazovanja dokazuje i prezentira uspješne projekte. To gotovo sigurno nije tako u stvarnosti jer istraživanje je po svojoj prirodi učenje iz neuspjeha, kako osobnih tako i tuđih. U Hrvatskoj, sociološki je iznimno problematično govoriti o neuspjesima, jer jedan neuspjeh čovjeka obilježava zauvijek. U Hrvatskoj, čovjek je uspješan ili neuspješan. Booleova algebra. 1 ili 0. Nema vremenske dimenzije. Nema konteksta. Nema utjecaja okoline. Nema učenja iz neuspjeha. Nema utjecaja htijenja i ustrajnosti.
S druge strane u istoj toj Hrvatskoj je sve prisutnija kultura novog tehnološkog poduzetništva, takozvanih startupa, kompanija koje žele promijeniti način poslovanja u nekom poslovnom segmentu. Steven McCraie je jednom rekao "Vrhunski stručnjak je propao više puta nego što je početnik uopće pokušao". To je zen novog poduzetništva.
Kako pomiriti te dvije posve različite kulture, barem u području e-obrazovanja? U potpuno sigurnom okruženju svi će sudionici moći ispričati svoje neuspjehe. I što su pri tome naučili. I prihvatiti drugačijeg, kompleksnijeg, održivog, iskrenog, lakšeg i sretnijeg sebe.
Autor(i):
Kristijan Zimmer
Fakultet organizacije i informatike
Hrvatska
Kristijan Zimmer je viši stručni suradnik u sustavu znanosti i visokog školstva na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, gdje se bavi znanstvenim istraživanjem analitike učenja (Learning Analytics) i repozitorija digitalnih obrazovnih sadržaja u projektu „e-Škole“. Prije toga je od 2009. do 2015. bio voditelj Centra informacijske potpore Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Zamjenik je predsjednika Hrvatskog informatičkog zbora (HIZ), predsjednik nadzornog odbora Hrvatske udruge za otvorene sustave i Internet (HrOpen) te član izvršnog odbora OpenForum Europe u Bruxellesu. Od 2013. do 2016. godine bio je voditelj Radne skupine za primjenu otvorenog koda i otvorenih normi Vlade RH. U posljednjih 15 godina sudjelovao je u brojnim međunarodnim i domaćim projektima iz područja e-obrazovanja, poput Open Discovery Space, razvoju Estonskog repozitorija nastavnih sadržaja, uspostavi E-learning Akademije (ELA), uspostavi Referalnog centra za odabir courseware alata i dr. Od 2010. do 2014. bio je član Povjerenstva za e-učenje Sveučilišta u Zagrebu te član Odbora za cjeloživotno obrazovanje i e-učenje Fakulteta elektrotehnike i računarstva.
Dragana Kupres
CARNet
Hrvatska
Dragana Kupres je voditeljica Ureda za europske projekte u CARNetu. Koordinirala je CARNetove aktivnosti strateškog planiranja za perspektivu 2014-2020, s ciljem sufinanciranja strukturnih projekata informatizacije obrazovnog sustava, uključujući i vođenje planiranja projekta e-Škole. Posljednjih 15 godina aktivna je u području obrazovnih tehnologija, od organizacije i poučavanja na ELA E-learning management programu, uređivanja časopisa Edupoint o korištenju IKT-a u obrazovanju, do vođenja niza nacionalnih i međunarodnih obrazovnih projekata kao što su e-VET Ready ili Open Discovery Space. Diplomirala je na poslijediplomskom studiju Master in Educational Technologies, MET, na University of British Columbia. Više informacija na LinkedInu (http://hr.linkedin.com/in/dkupres).